Dag 30: Chârost - Saint Fauste - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 30: Chârost - Saint Fauste - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 30: Chârost - Saint Fauste

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

14 September 2017 | Frankrijk, Châteauroux

Beste lezers,
Gisteren vergeten te schrijven maar die foto is van een oude school van Chârost. Daar hadden we onze overnachtingsplek, boven de klaslokaal. Een prima plek voor de pelgrim. Maar deze school wordt nog gewoon gebruikt, is onvoorstelbaar dat dit nog in deze tijd kan. Oud zegt niets maar overal kapotte dingen zeer slecht onderhouden en zeker onveilig.

Vandaag was het echt hondenweer, storm, koud en regen. Kou kun je op kleden, regen heb ik gisteren al over geschreven dus ook geen probleem maar die wind was echt wel opletten dat je niet van het pelgrimspad wordt afgeblazen.

Vandaag een speciale dag, dag 30. Nu alweer 30 dagen op pad met in totaal 880 km gelopen. 1/3 van mijn tocht zit erop. En het is on en on en onvoorstelbaar wat je in 30 dagen en in 880 km kunt mee maken. Het houdt toch een keer op zou je zeggen met bijzondere momenten, mooie plekken en ontmoeten. Nee, het blijft maar komen. En ik mag nog 2 maanden dit beleven. Ze zeggen wel eens 'het is met geen pen te beschrijven' maar dat is dit ook. Net als vandaag weer een zeer bijzondere belevenis. Onze overnachtingsplek is bij een oude boerderij waar een grote stacaravan voor ons staat. Maar dat ter zijde. Ik hoopte echt tijdens mijn reis door Frankrijk een hele oude roestige auto aan te treffen ergens op het platteland. En wat tref ik hier aan, staan er hier gewoon 20 van die oude roestige auto's bij de boer op het erf. Een kei mooi plaatje. En een oude lelijke eend veilig in de schuur. Uiteraard de boer hier maar eens over aanspreken. Auto's zijn van zijn zwager die zijn schuur aan het veranderen is, of deze auto's een paar weken hier mogen staan. Nu 14 jaar later staan ze er nog. Geweldig. Tot morgen, ik ga maar gewoon verder. Ik zie wel wat de camino mij nog meer gaat brengen.

De groeten.

  • 15 September 2017 - 11:22

    Frank Van Den Hout:

    Dag Willy,

    Wat een belevenis deze tocht,wat je niet meemaakt!
    Elke dag weer een ander verhaal,fantastisch.
    Het ene verhaal is nog mooier als de ander.
    1/3 deel zit er op,wat gaat het snel.
    De laatste foto's die je genomen hebt van de citroens doen mij wel wat,zoals je weet.
    Ik ben al jaren op zoek naar zo'n plaatjes,fiets heel Frankrijk door,maar jij vind ze!
    Ga zo door Willy.
    We blijven je volgen.
    Veel groeten Rikie Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châteauroux

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 72905

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: