Dag 28: Baugy - Bourges - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 28: Baugy - Bourges - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 28: Baugy - Bourges

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

12 September 2017 | Frankrijk, Bourges

Beste lezers,
Ik had er vanmorgen gewoon spierpijn van over gehouden, om tegen die harde wind te lopen van gisteren.en dat na 800 km, gewoon nog spierpijn kunnen krijgen. Ook mijn collega pelgrim had er last van. Hij was al vroeg op pad, ik zelf wilde de dag rustig aan beginnen. Vandaag veel te veel asfaltweg gezien, weinig aan. Na 10 km de kroeg in voor koffie. En gelijk bij binnenkomst leuk contact met de overige klanten en eigenaresse. Ik mocht zellfs mijn koffie niet betalen. Daarna doorgelopen tot mijn volgende rustpunt. Werd ik al geroepen door mijn collega pelgrim die daar al zat. Samen verder gelopen, tijdje later kwam er nog een vrouw uit Australië erbij. Thempo was veel te laag voor mij en daarom had ik afscheid genomen van hun. Alleen verder gelopen naar Bourges, gelijk naar het toeristenburo om daar de komende 2 dagen vast te leggen voor overnachting en voor vanavond is het een jeugdherberg geworden. Enja, zelfs ik mag er gewoon naar binnen. Terwijl ik zat te wachten, kon pas om 18.00 uur terecht, kwam ik mijn collega pelgrim weer tegen. We zien wel maar proberen wel iets af te spreken voor vanavond. Bij de jeugdherberg stond een Engels echtpaar van mijn leeftijd al voor de deur te wachten en we raakte natuurlijk aan de praat. Omdat ik boven op mijn kamer geen internet had ging ik naar beneden om de dag van morgen voor te bereiden. Zat er net, kwam het Engels echtpaar vragen of ik mee wilde eten. Want zij hadden toch genoeg. En ik zij natuurlijk ja, ook hun voorraad wijn kon niet mee naar huis of ik daar ook aan mee wilde helpen. Een heel onverwachte, gezellige ontmoeting. ' s morgens niet weten waar je ' savonds terecht komt en dan met deze fijne mensen. Echt geweldig. Die afspraak met mijn collega pelgrim is niks meer geworden. Morgen vroeg ga ik hem opwachten op het pelgrimspad om 7.30 uur kijken of ik hem kan ontmoeten. Mooie fijne dag met veel ontmoetingen.

De groeten.

  • 13 September 2017 - 11:36

    Elly:

    Dag lieve broer, zojuist alles even 'bij gelezen'. Je schrijft zo beeldend, alsof ik er zelf bij ben. Mooi hoor.
    Ik heb me vaak afgevraagd wat nu de werkelijke reden is om een dergelijke grote reis te gaan maken. Want het is nog al wat, huis en haard verlaten en een onbekend pad te volgen. Een onbekend pad, letterlijk en figuurlijk.
    Dapper ook, om dat te doen.

    Maar je beschrijft het op dag 8: vrijheid, avontuur en op pad zijn.
    Dat is het.
    Alles anders dan normaal, zien hoe de dag zich voordoet, je hoofd leeg. Kijken wie je tegenkomt.
    Het zal waarschijnlijk wel wennen zijn, als je straks terug komt en 'weer in het gareel moet'. De dagelijkse dingen weer gaat oppakken.
    Maar zo ver is het nu nog niet.

    Geniet ervan Willem, je doet het goed. En tegenslagen.....die zijn er niet voor een positief ingesteld persoon zoals jij.

    P.s., op 26 september heeft Laurie haar interview. Dan krijgt ze te horen of zij kan gaan beginnen aan haar eigen grote reis en avontuur.

    Lieve groet, ook van Guus.
    En dikke zoenen.
    In gedachten hou ik je even vast.


  • 13 September 2017 - 19:38

    Rob(boucherie):

    Goede avond Willy

    Wat is het prachtig als je al jou verslagen leest
    Ik vind het te gek hoe je het tot nu allemaal voor elkaar krijgt
    Dit is echt voor weinige weggelegd om zo iets te kunnen
    Ik wens je nog heel veel plezier en succes met het vervolg van je tocht
    Je zult nog wel vaak met allemaal verschillende nationaliteiten in contact komen


    Groetjes Rob.


  • 13 September 2017 - 21:59

    Marjon:

    Hoi Willy,

    Wat leuk om wat van je avontuur te kunnen lezen! Geweldig zo'n tocht. Wij wensen je nog een mooie tijd en we lezen het verder wel. Veel plezier en vooral: genieten!

    groetjes,

    Pieter en Marjon

  • 13 September 2017 - 22:17

    Benny:

    Hoi Willy,

    Wat mooi dat je deze geweldig reis maakt en zoals ik lees geniet je er ontzettend van.
    De reis wordt alleen maar mooier zoals ik zelf met de fiets heb ervaren.
    Hopelijk maak je nog vele contacten onderweg.

    Groet overbuurman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 72828

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: