Dag 27: La Charitè sur Loire - Baugy - Reisverslag uit Baugy, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 27: La Charitè sur Loire - Baugy - Reisverslag uit Baugy, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 27: La Charitè sur Loire - Baugy

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

11 September 2017 | Frankrijk, Baugy

Beste lezers,
Vanmorgen stond ik weer voor de supermarkt om inkopen te doen voor vandaag overdag, voor het avondeten, voor het ontbijt en voor morgen overdag. Want volgens het meidje van de plaatselijke VVV kon het wel eens best lastig worden om onderweg iets te vinden. En dat was ook zo, maar toch had ik zo'n klein ouderwets kruidenierswinkeltje gevonden die wij vruuger ook in His hadden. Zo een waarvan de kozijnen al honderd jaar geen verfkwast hadden gezien. Zo een die tussen 12.00 en 13.00 uur dicht is, zoals nu. Zo een met een altijd rammelende toonbank. Zo een als, nee niet zo een als de Spar van His, nog meer vruuger. Zo een als de VéGé waar nu Jan van Nol d'n Bekker zit. Ja, zo een. Waar de artikelen meer moeite hebben met de houdbaarheidsdatum als menne Franse metworst en de jam bij elkaar. Maar toch goed en mooi dat ze d'r NOG zijn. Vandaag een glooiend lanschap met veel onverharde paden en wegen. Een erg vermoeiende dag door de harde wind waar ik elke keer strak tegen in moest. Vanmorgen zelf maar naar het gemeentehuis gebeld voor overnachting en nu alles in het Frans. Voor diegene onder jullie die Frans kunnen en dit aangehoord hadden lagen hoogstwaarschijnlijk in een gruwelijke grote deuk . Maar ik heb mijn plekske. Bij binnenkomst in Baury mij aangemeld bij het gemeentehuis. Waarna ik hoogst persoonlijk door een uiterst charmante politieagente naar mijn plekske werd begeleid. Weet niet of dit nou een goed of slecht teken is. Mogen jullie zelf bepalen.

Tot morgen

  • 11 September 2017 - 22:06

    Ron:

    Mooi om te lezen dat de franse middenstanders actief door je gesteund worden. Zo komen ze misschien ook wel de winter door. En je hebt nu ook ervaren... de gendarmerie is ook in Frankrijk je beste vriend! Voordat je weer thuis bent spreek je ongetwijfeld vloeiend frans en straks ook spaans! Au revoir y adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 72936

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: