Dag 22: Flogny la Chapelle - Chablis - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 22: Flogny la Chapelle - Chablis - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 22: Flogny la Chapelle - Chablis

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

06 September 2017 | Frankrijk, Chablis

Beste lezers,
Gisteren in het dorp Flogny la Chapelle was er echt helemaal maar dan ook helemaal niets te beleven. Geen kroeg, geen winkel en geen restaurant, wel net buiten het dorp was er iets. Dus maar te voet er naar toe, eerst het café in voor internet en daarna naar de supermarkt voor de boodschappen want nu moest er zelf gekookt worden. Ook geen probleem want dat hoort er ook bij. Vanmorgen kon ik al merken dat het weer aan het veranderen is. Was kouder meer wind en een en al bewolking. Tjonge, wat zijn ze hier toch aan het graven geweest, rond 1800 hebben ze hier het kanaal van Bourgondië gegraven, 242 km lang, goed voor de economie, dat weer wel en mooi voor het uitzicht. Na glooiend open terrein kwam ik aan bij de heuvels van Chablis. Langs en tussen de wijngaarden door van de alom bekende wijnstreek. In Chablis was een overnachtingsplek geregeld. Eerst langs het toeristenburo om mij aan te melden om dan door te gaan naar het adres. Daar was niemand thuis. Tijdje gewacht weer terug naar het toeristenburo en die zij dat ik nog even moest wachten. Uiteindelijk heb ik ruim 2 uur gewacht en nog niemand. In Chablis zelf waren de hotelkamers volgeboekt of stront duur. Uiteindelijk heb ik op een camping een tent kunnen regelen waar ik de nacht door kan brengen. Ja, dit is camino. Ik wilde op stap dus dit hoort er ook gewoon bij. Geen enkel probleem. Morgen weer naar het volgende adres, de man van het toeristenburo verzekerde mij dat dit WEL goed is geregeld.

Tot morgen en de groeten

  • 06 September 2017 - 23:54

    Marleen:

    Tja Willy, het leven gaat niet over rozen ;). Je maakt mooie dingen mee en dan mag je zelf aan het koken. Gelukkig kun je dat goed, kan geen probleem zijn. En slapen in een tent is altijd nog beter dan in de buitenlucht! Succes maar weer, wij hebben vanavond gewoon stevig gerepeteerd en aan jou gedacht bij onze klassieker: you'll never walk alone..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 72889

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: