Dag 21: Foret Chenu - Flogny la Chapelle - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 21: Foret Chenu - Flogny la Chapelle - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 21: Foret Chenu - Flogny la Chapelle

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

05 September 2017 | Frankrijk, Flogny-la-Chapelle

Beste lezer,
Het was weer een mooi plekske om te mogen overnachten, en zeer gastvrij. Gisteren had ik het over de pelgrims van vruger met die sandalen, daar wil ik het nog even over hebben. Want het is wel een wereld van verschil om met die sandalen van vruger te moeten lopen of met die goei wandelschoenen van tegenwoordig. Kijk, ik ben kei tevreden over mijn Lowa wandelschoen. Sta ik tot mijn enkels in de blub, geen probleem. Loop ik uren in het hoge natte gras te sloffe, geen probleem. Loop ik over ongelijke paden, goede ondersteuning. Kijk en da zie ik nie gebeuren met die sandalen. Hetzelfde met kleding, vruger hadden ze een toddehoop aon, nu functionele wandelkleding. Hetzelfde met drinken, toen hadden ze een tuitje drinken bij nu is dat wel iets anders. Voordat ik aanliep had ik gekozen voor een camelback, maar dankzij de dames van Camino Comfort uit Oss ben ik daar vanaf gestapt. Nu heb ik 2 bidons van het merk Sigg bij, allebei met een isojasje zodat het drinken wat koeler blijft. De een in het zijvak van de rugzak de andere met een karabijnhaak aan dr rugzak. Zo altijd drinken bij de hand. Nou moeten ook niet gaan denken dat het nu vanzelf gaat, dat ook weer niet, maar het blijft wel verrekte schon. Het champagne gebied heb ik allang achter de rug. Maar morgen verlaat ik het departement van de Aube ( regio champagne ) en loop ik het departement van Yonne ( regio Bourgondië ) binnen. Morgen loop ik Chablis binnen, het schijnt dat ze daar iets lekkers van druiven maken. Kijken of ik daar achter kom. Vandaag een overnachtingsplek van de gemeente geregeld, moest nog wel eerst degene te pakken zien te krijgen die over de sleutel gaat. Maar zelf gebeld, na 3 weken moey dat geen probleem meer zijn. Dat was het weer voor vandaag.

De groeten maar weer

  • 05 September 2017 - 19:12

    ...... "Ikke"..... Jo.:

    His _____________

    Goeie- {Ovent} ..Willie,..........

    Ik mende in het Hissies te reageren, mar de haolt niks out.!!
    Dus probeer ik het maar in het Nederlands een vertelseltje te doen.
    Natuurlijk lees ik dagelijks jou kattenbelletje, en bliek ondertussen op jou foto-blaadje.
    Toch wel spannend dat het via die moderne ... "communicatiemiddelen".... kan..!!
    Een lutske terug ging de bij Grardje de slager, gewoon achter um, om een half verken te bestellen.
    Maar tegenwoordig kan dat niet meer, toch wel zunt, ..........................
    Maar ik lees de ge goei schoen aan het, schon kleren en naar de kapper bent geweest..
    Bij Jos Wingens ................. uiteraard wordt dan de sponsor vernoemd.
    .............-- Voor niks ge de zon op en ook weer onder --.................
    Mijn ... " Wandel-durkske en Wandel -jungkske", kuieren aanstaande zondag ook naar Santiago.
    Maar dan vanuit .."Porto" ...... als je ze ziet doe ze de groeten van ... "Men" ....!!!
    --------
    Willie mijn blaadje is bijna vol, gewoon blijven lachen en tot het volgende brabbeltje.

    Tot OOgjes ...... "Ikke".... Jo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Flogny-la-Chapelle

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 72825

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: