Dag 80: Samos - Ferreiros - Reisverslag uit Ferreirós, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 80: Samos - Ferreiros - Reisverslag uit Ferreirós, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 80: Samos - Ferreiros

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

03 November 2017 | Spanje, Ferreirós

Beste lezers,
Mijn accu was vanmorgen nog niet goed opgeladen, voelde dat er nog weinig energie in mijn benen zat. Maar ondanks dat heb ik toch voor de alternatieve route gekozen. Ja, wat anders. Ik was wel een van de weinige. Aangelopen in de regen en het was wat mistig. Vandaag door het nog steeds prachtige Galiciė gelopen. Brede bospaden, eeuwen oude landweggetjes en door net zo oude dorpen. Veel van deze dorpen zijn onbewoond, jammer dat deze dorpen zo in het verval komen. Ook heb ik nog te maken met wat hoogteverschil, 410 meter stijgend en 520 dalend. Wel worden de paden gemakkelijker om te lopen.

Vandaag net na het stadje Sarria het paaltje 100 kilometer gepasseerd, het aftellen begint nu toch wel echt hard te gaan. Als alles een beetje mee zit loop ik a.s
dinsdag Santiago binnen.

Veel pelgrims beginnen, meestal in de zomermaanden, in Sarria om de laatste 100 km af te leggen, die voor het verkrijgen van de Compostela, oorkonde, nodig zijn. Van een drukte kan ik niet spreken, net als op de gehele Spaanse camino, het valt mij gelukkig reuze mee. En dan moet je die gezichten eens zien van die 'kort wandelaars' als ik hun vertel waar ik ben vertrokken. Mooi om die reacties te zien. Tot morgen maar weer. Ultreia.

De groeten.

  • 03 November 2017 - 21:44

    Frank Van Den Hout:

    Hoi Willy,

    Wat blijven de verhalen mooi,
    Het einde van deze heel bijzondere tocht komt in zicht.
    Wat heb je ons iedere dag verrast!
    Heel veel succes met de laatste 100 km lopen van dit prachig gebeuren.

    Rikie Frank

  • 04 November 2017 - 00:03

    Marja:

    Willy, dat je genoten hebt van elke km hebben we kunnen lezen.
    Prachtig, jouw einddoel is bijna in zicht.
    Wat zal dat een geweldig emotioneel moment worden.
    Man wij zijn trots op je, lieve groeten van ons.

  • 04 November 2017 - 00:17

    Bianca:

    Hoi Willy
    Succes met de laatste etappe en geniet van het laatste stukske

  • 04 November 2017 - 00:34

    Eline Lohstroh:

    Veel plezier en succes met de laatste kilometers!
    Groetjes Eline

  • 04 November 2017 - 15:09

    Petty:

    Hoi Willy,

    Ook ik heb iedere dag genoten van jouw verhalen over de Camino. Wat een energie, wat een doorzettingsvermogen en wat een enthousiasme. Respect voor je moed en dank voor het delen en zeker ook voor je humor. Ik weet zeker dat je de mooie tochten zult gaan missen maar thuiskomen is ook heerlijk lijkt mij zo.
    Willy heel veel succes met de laatste kilometers en geniet nog van al het moois onderweg.

    Heb het goed en een lieve groet,
    Petty

  • 04 November 2017 - 17:06

    Marleen:

    Goh Willy, het einde al bijna in zicht.. op de valreep nog ff wat zware dagen, maakt de euforie straks nog groter ;). Succes, wens je nog een paar mooie en bijzondere dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 72866

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: