Dag 79: Hospital da Condesa - Samos - Reisverslag uit Samos, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 79: Hospital da Condesa - Samos - Reisverslag uit Samos, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 79: Hospital da Condesa - Samos

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

02 November 2017 | Spanje, Samos

Beste lezers,
Ik heb het opgegeven, ging niet meer langer en dat 6 dagen voor Santiago. Ik heb vanmorgen toch maar de lange broek aan getrokken. Met korte broek aanlopen rond het vriespunt, stevige koude wind echt herfstweer was net teveel van het goede.

Het was vandaag een koude, natte vermoeiende dag. Later op de midag veel regen gehad. Loop nog steeds veel in de bergen 630 hoogte en 870 dalende meters mogen lopen en die waren best wel vermoeiend.

Nu ben ik in het Monasterio de San Julián y Santa Basillisa, of simpelweg Monasterio de Samos, werd omstreeks de 5- 6 eeuw gesticht en geldt hiermee als een van de oudste kloosters van de westerse wereld. Prachtig om hier te mogen overnachten. Gelijk na aanmelding een rondleiding kunnen volgen met aansluitend een gregoriaanse mis. Best wel indrukwekkend.

Kan nu best wel zeggen dat de energie nu op is, was blij om te horen dat al de andere pelgrims ook kei moe waren van deze dagetappe. Ik dacht dat ik de enige was.

Morgen maar weer fit op pad, ook weer met de lange broek. Voorspelt nogal slecht weer, met goede kleren aan zal dat geen probleem zijn. Begint nu toch wel aardig hard af te tellen. Tot morgen. Ultreia.

De groeten.

  • 02 November 2017 - 21:48

    Mariet Bremmer:

    Dag Willy,
    Wat een prestatie. Ik volg je nog steeds met heel veel plezier. Heel veel succes de laatste 6 dagen.
    groet van Jan en mij

  • 03 November 2017 - 08:06

    André Smits:

    Hallo Willy.
    Het is elke dag weer genieten van je verhalen. Het lopen naar Santiago is een ervaring die je hele verdere leven vaak gesprek stof zal geven. Pet af voor deze prestatie. Geniet van de laatste dagen.
    Groeten uit de Groes : André Smits

  • 03 November 2017 - 15:21

    Jos En Wilma :

    Hoi Willy, wat een tocht geweldig, succes met de laatste loodjes. Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 72868

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: