Dag 58: Roncesvalles - Larrasoana - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 58: Roncesvalles - Larrasoana - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 58: Roncesvalles - Larrasoana

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

12 Oktober 2017 | Spanje, Larrasoaña

Beste lezers,
Gisteren nog vergeten te vermelden dat bij het lopen door/over de Pyreneeën er geen wolkje in de lucht te zien was, maar wel wat anders. Bijna aan de top zag ik verschillende adelaars vliegen. Zo'n 10 stuks bij elkaar en dat vlak boven mij. Een geweldig mooi gezicht, deze adelaars kunnen met hun vleugels een spanwijdte hebben van 2 tot 2.5 meter.

Eerlijk gezegd zag ik er een beetje tegenop om in Spanje aan de camino te beginnen. Al die negatieve verhalen over dat het er een bonte kermis zou zijn. En dat het veel te druk zou zijn. Mag daar niet al teveel over zeggen omdat ik er één van ben. Maar nu dat ik 2 dagen van de Spaanse camino heb mogen proeven valt het mij reuze mee. Er is wel een wereld van verschil hier met mijn ervaringen in Frankrijk. In Frankrijk vaak alleen in de refuge, nu met 200 man. Wel verdeeld over een aantal zalen. Alleen of met 2 - 3 personen aan het ontbijt, nu met tientallen tegelijkertijd. Alleen op de camino, nu met tientallen. Alleen vertrekken, nu met tientallen tegelijkertijd of komt er een bus met zo'n 50 Koreanen aan gereden. Loop ik met een grote rugzak, nu heel veel met een klein dagrugzakje, Samsonite pelgrims worden ze genoemd, 's avonds en 's morgens een Samsonite koffer, overdag een kleine rugzak voor wat eten en drinken. Voorheen had ik bijna elke avond een overnachtingsplek vast gelegd, nu loop ik gewoon aan en ik zie wel waar ik uit kom, geeft nu een fijn vrij gevoel. Maar alles bij elkaar bevalt het mij wel. Het voelt hier toch anders aan als in Frankrijk, weet niet wat het is lijkt wel of ik meer kracht heb of dat het gemakkelijker gaat. Kan dit moeilijk omschrijven. Het ging super, maar nu gaat het nog 'superdur dur '. Ja het voelt goed ook hier in Spain.

De groeten.

  • 13 Oktober 2017 - 08:03

    Eline Lohstroh:

    Wauw, nog 790 km tot Santiago... Super leuke foto ome Willy! En het blijft genieten om jouw verhalen te lezen. Veel plezier! liefs Eline

  • 13 Oktober 2017 - 19:08

    Berty:

    Hoi Broer

    790 km, als je het snel zegt is het bijna niks. dus da stukske moet ok nog wel kunnen. hopelijk zijn de adelaars geen gieren die zitten te azen op wandelaars die het opgeven. met jouw natuurkennis zou dit zo maar kunnen dat het andere rare vogels zijn die daar vliegen. of die vogels denken wat een rare gasten die daar lopen. enfin, trots dat je al zover bent gekomen en hou vol.
    fijn om te horen dat je ervan geniet en blijft genieten. het is tenslotte niet mijn camino zoals boven de site staat maar jouw camino en daarom moet het voor jou het meeste plezier en voldoening brengen.
    we bellen wel weer en tot zover succes en de groetjes.
    Keep on moving men.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 72826

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: