Dag 56: Saint Palais - St.J. Pied de Port - Reisverslag uit Lacarre, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 56: Saint Palais - St.J. Pied de Port - Reisverslag uit Lacarre, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 56: Saint Palais - St.J. Pied de Port

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

10 Oktober 2017 | Frankrijk, Lacarre

Beste lezers,
Met tranen in mijn ogen van ontroering ben ik dit aan het schrijven. Op 16 augustus vertrokken uit Heesch , Nederland uit, door België en van noord-oost naar zuid-west Frankrijk. Dwars er overheen. Na 56 dagen lopen en 1600 km verder sta ik nu hier in St.J. Pied de Port aan de voet van de Pyreneeën. Al vaker geschreven, en dat zal ik ook nog wel vaker doen, dat ik het enorm wardeer dat ik dit mag en kan beleven. Echt, het is SUPER GE-WEL-DIG.

Net als gisteren was het vandaag een pittige tocht, veel klimwerk en dat bij een themperatuur van 25 - 26 graden. Vermoeiend maar verdomd mooi. Hier in St.J. Pied de Port komen en vertrekken enorm veel pelgrims. Zo'n 50.000 komen hier per jaar aan. Nu is het een rustige periode, gelukkig wel voor mij. Maar ten opzichte van Frankrijk is het voor mij nog druk. Nu op een slaapzaal met 10 bedden, allemaal bezet. Maar ook weer gezellig. Verschillende nationaliteiten, en die beginnen morgen allemaal met ' zijn of haar' camino. Ik begin morgen aan ' mijn ' Spaanse camino. Camino Frances. Gelijk met een hele pittige beklimming, maar daar over morgen meer.

De groeten.

  • 10 Oktober 2017 - 22:16

    Hetty:

    Hee Willy, Gefeliciteerd dat je al zo ver bent.
    Ik heb enorme bewondering voor je.
    Vermoedelijk komt nu het zwaarste gedeelte, als je tenminste door de Pyrineeen
    gaat lopen. Nu zal het wel klimmen en dalen blijven.
    Heel veel sterkte met de laatste etappe.
    Blijf genieten!
    Groetjes Hetty

  • 11 Oktober 2017 - 11:41

    Jolanda:

    Wat een prestatie heb je nu al geleverd!! Al zoveel kilometers in de benen en nog zoveel zin om verder te gaan, heel knap en bewonderingswaardig!!! Super leuk om je verhalen te volgen, het is echt een feest voor je deze tocht. Blijf er van genieten, vanaf nu in het Spaanse deel!
    Groetjes Jolanda

  • 11 Oktober 2017 - 17:52

    Wilma Bijveld:

    Geweldig Willy, trots op jou! Geniet van de aankomende weken, ik zorg dat Ans zich in de tussentijd ook een beetje vermaakt!!!!! Op haar ben ik ook super trots!

    xxx Wilma


  • 11 Oktober 2017 - 20:28

    Alex :

    Hey Willy,
    Felicitaciones y Bienvenidos a España.
    Top, weer een mijlpaal. Een super prestatie! We toasten op je.

  • 11 Oktober 2017 - 20:29

    Bianca:

    Hey Willy
    Knap dat je dat hele eind al hebt gelopen, geniet ook van je wandeling door Spanje, succes in de pyrineeen. We blijven genieten van je dagelijkse update. Groetjes bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 72691

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: