Dag 54: Hagetmau - Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 54: Hagetmau - Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 54: Hagetmau - Orthez

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

08 Oktober 2017 | Frankrijk, Orthez

Beste lezers,
Was een koude start vanmorgen, had wel een extra trui bij nodig, maar met korte broek, dat dan weer wel. Rond 10 uur trui uit en rond de middag liep ik lekker in een shirt rond, was ruim 20 graden, dus harstikke lekker wandel weer. Maar wat een prachtige natuur hebben ze hier. Veelal over onverharde paden kunnen lopen, best wel heuvelachtig en dan met die als maar dichter bijkomende Pyreneeën is het super om hier te kunnen wandelen. Vandaag 28 km gelopen, ging kei goed. In Orthez sleutel ophalen van de refuge bij het toeristenburo, deze was gesloten. Kan ook bij een opgegeven restaurant, deze wisten nergens van. Toen had ik een Fransman gevraagd om een telefoonnummer te bellen, kreeg ik een voicemail bericht. Dan maar de refuge opzoeken via Google, geen internet, na de refuge gevonden te hebben stond er van alles opgeschreven. Ja, in het Frans. 2 langs komende dames gevraagd of zij dit voor mij wide vertalen. En dan uiteindelijk heb je dan de benodigde sleutel. Nu zit ik in een refuge waar ook eind jaren 1300 pelgrims kwamen. Maar zeker weten, die hadden niet zo'n goede douche, bed, wasmachine, koelkast en verwarming als ik nu. Zit nu weer met Louise en Ralph, dit is nu voor de laatste keer, was weer gezellig. Morgen wordt het weer een warme dag en een verdomde mooie route. Kreeg ik van andere pelgrims te horen die de route vandaag hadden gelopen. Tot morgen maar weer, en als alles goed gaat ben ik nog maar 2 dagen in Frankrijk.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 72678

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: