Dag 37: Saint Leonard de Noblat - Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 37: Saint Leonard de Noblat - Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 37: Saint Leonard de Noblat - Limoges

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

21 September 2017 | Frankrijk, Limoges

Beste lezers,
Jaja, ik ben er vandaag vroeg bij omdat ik bang ben dat het straks niks meer uithaalt. Zoals gisteravond is het harstikke leuk om met z'n alle in een refuge te zitten. Verschillende nationaliteiten met ieder zijn eigen verhaal. Kei mooi maar dan mag je ook de kamer delen met iemand anders, deze keer een Braziliaan.Op zich niks mis mee maar wel als hij afgelopen nacht het half Amazone regenwoud heeft omgezaagd. Ik kan wel eens snurken maar wat hij deed was echt niet normaal. Bijna geen oog dicht gedaan. Vanmorgen was het al gelijk harstikke mooi wandelweer. Iedereen vertrok vanmorgen alleen, ieder met zijn of haar doel. Dus ik ook, al vrij snel haalde ik iemand in. Een vrouw uit Zwolle, de rest van de dag hebben we samen naar Limoges gelopen. Een tocht van 22 km. In het begin was het gelijk stevig klimwerk door prachtige natuur. Dit was zo tot ca. de 10 km daarna alleen maar saaie asfaltwegen. Samen naar de kathedraal voor een stempel te halen. Met mijn eerste stempel was ik best wel happy mee en de overige had ik op zich niet zoveel mee. Totdat ik er een aantal had begon het bij mij meer te beseffen dat al die stempels straks mijn caminoverhaal wordt. Dus nu ben ik echt wel op jacht naar de stempel. Na de kathedraal was ik gelijk naar het toeristenburo gegaan, en dan niet om een kamer te boeken voor mij alleen. Nee, nu voor 5 personen. Rond deze tijd van het jaar hebben wij onze vriendendag en ik had aan gegeven dat ik daar deze keer niet bij kon zijn. Het kon doorgaan zonder mij, een jaar overslaan of zij konden bij mij op de koffie komen. En nu zijn Jan,Jan, Lex en Henny vanmiddag in de auto gestapt om ca. 1000 km te rijden voor een bakske koffie. Nou, dat vind ik nu heel bijzonder dat zij al die moeite nemen om samen met mij hier een bakske koffie te komen drinken. Ik snap alleen niet waarom zij dan tot zondag blijven. Ben bang dat de komende dagen van het wandelen weinig terecht komt, ik zie het wel en jullie krijgen het wel te lezen. Ik stop met het schrijven zometeen staan zij hier op de stoep.

De groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 72867

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: