Dag 24: Besse sur Cure - Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 24: Besse sur Cure - Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 24: Besse sur Cure - Vézelay

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

08 September 2017 | Frankrijk, Vézelay

Beste lezers,
Best wel aardig van de gemeente Besse sur Cure om een overnachtingsplek voor mij beschikbaar te stellen. Vanmorgen best wel veel wind en bewolking. Themperatuur was goed. Ik kan overal wel van genieten, dus ook als ik na een tijdje gelopen te hebben toe ben aan een rustplek. Dan ga ik in het gras liggen of langs het water of waar dan ook een mooi plekske is. Dan geniet ik van een stukje stokbrood, van unne Franse metworst en van un bietje jam. Ja, das genieten. En nou denken jullie hoe dat zit met die houdbaarheidsdatum. Nou, een Franse metworst kan best wel efkes zonder koelkast. De jam, voordat de jam gaat denken: ' zal ik eens gaan bederven' heb ik die pot allang leeg. Of nie Ans. Vandaag na 25 km aangekomen in Vézelay. Een belangrijke stad voor de pelgrim. Van alle windrichtingen komen de pelgrimspaden hier bij elkaar. Rond het jaar 1000 was Vézelay al één van de belangrijkste vertrekplaatsen naar Santiago. Morgen ga het pelgrimspad Via Campaniensis verlaten en ga ik beginnen aan de Historische weg ofwel de Via Lemovicensis via Bourges. Op de pelgrimspad geen een pelgrim gezien. Nu hier in dit gebouw zo'n 20 - 25 personen met ieder zijn eigen verhaal. Eentje zal ik er vertellen. Liep vanmiddag het stadje binnen en gelijk sprak een mevr. mij aan. Zij kwam uit Canada. Zij had al zoveel en zolang over de camino gehoord dat zij die sfeer ook wel eens wil mee maken. Mevr. is 77 jaar. De Via Lemovicensis loopt van Vézelay naar de Pyreneeën bij het stadje St. Jean Pied de Port een tocht van ca. 900 km. Poeh, begint er maar aan. Ja, morgen.

De groeten

  • 08 September 2017 - 22:49

    Ad Van Den Berg:

    Willy wat geniet jij ervan.
    Mijn Santiago koorts begint op te spelen als ik jou verhalen lees.
    Ik kan het niet zo mooi omschrijven maar heb dezelfde belevenissen meegemaakt.
    Hoe kleine dingen zo belangrijk zijn.
    Thuis gewoon aan tafel schuiven en in bed duiken is niet vanzelfsprekend.
    Doe de nonnetjes morgen de groeten in Vezelay.
    Willy Buen Camino.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 72808

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: