Dag 42: la Coquille - Negrondes - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 42: la Coquille - Negrondes - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 42: la Coquille - Negrondes

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 September 2017 | Frankrijk, Négrondes

Beste lezers,
Sinds Vézelay kom ik regelmatig pelgrims tegen, maar nu zo de laatste 2 weken elke keer dezelfde. Op of langs het pelgrimspad, in een overnachtingsplek of café - restaurant. Krijg je op de een of andere manier toch een band mee. Nu ik in Limoges 2 dagen niet heb gewandeld sluit ik weer achteraan in de rij. Kom ik één van de andere pelgrims tegen maken we altijd een praatje hoe het gaat en of je de andere nog hebt gezien. Zo kwam ik een onbekende Fransman tegen die ook de meeste van die pelgrims kent. Sterker nog, hij wist dat er een Hollander in de buurt was. Ik dus, en hij wist precies te vertellen waar iedereen aanhangt. Vind ik zo bijzonder dat ik een aantal personen dagen niet heb gezien en toch weet waar ze ongeveer zijn. Ik verwacht dat dit nog een paar dagen kan duren en dan ben ik de meeste alweer voorbij. Door mijn constante hoge dag gemiddelde loop ik zo de meeste voorbij. Vandaag lekker gewandeld, goede themperatuur en ben gewend aan mijn nieuwe schoenen. Vandaag de hele dag gelopen met een jong stel uit Nederland, wij hadden elkaar al eerder ontmoet. Irene en Folkert met een ' F' zoals hij zich elke keer voorstelt. Een leuk en gezellig stel. Hoe bijzonder is het dat een vegetarisch stel zo goed met een slager samen kunnen wandelen. Verschillen totaal van opvattingen maar kunnen er wel op een hele positieve leuke manier mee omgaan. Dit stel zal ik zeker nog vaker tegen komen, zij lopen als een van de weinige door naar Santiago. Weer in kei mooie dag in the pocket.

De groeten

  • 27 September 2017 - 09:41

    Wilco Schrijvers:

    Prachtig om te lezen hoe het met je gaat en wat je onderweg meemaakt. Vanmorgen Henny gesproken die danig onder de indruk was van wat hij tijdens zijn bezoek aan jou gezien heeft ; wegen die inderdaad vaak niet meer zijn dan slecht begaanbare paadjes aangegeven met schelpen en vage tekens, vaak eeuwenoud en met bijzondere plekken, uitzichten en ontmoetingen.
    Succes en geniet er van!

  • 27 September 2017 - 18:55

    ......"Ikke"... Ge Wit Wel ..Jo:

    His ..... links van Venus ___________

    Hoi Willy,

    Toch maar weer eens een krabbeltje, toch wonderlijk achter de computer.
    Nou eigenlijk tiep ik dat verkeerd, ik zit er meestal voor, gij snapt dat wel.
    Wandelen is een -"Kei-Mooi" - {iets} !! onderweges kuierde met iemand mee.
    Vertelt een verhaal met een hoop fantasie en voor dat je er erg en hebt ....................
    Ben de weer tien kilometer verder, want lopen gaat vanzelf enne voet voor de andere.
    Dat is het uurste wat ge zelfstandig leert, eerder dan praten.
    En sommige kunnen dat allebei uitmuntend, ik ken ene slager die, die gave bezit.!!
    ------------
    Willy nog een paar dagen en dan sla je rechtsaf, een paar heuveltjes op hobbelen.
    Genieten van de prachtige panorama's, talrijke momenten om - "Echt"- stil te staan.
    ---------
    Tot OOgjes .......... Jo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 72896

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: