Dag 43: Negrondes - Periqueux - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 43: Negrondes - Periqueux - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 43: Negrondes - Periqueux

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

27 September 2017 | Frankrijk, Périgueux

Beste lezers,
Wat had ik gisterenavond lekker en goed gegeten. Ik was bij een Frans stel zo tegen de 70 jaar. Zitten we met z'n drieën aan tafel. En het was ook nog eens kei gezellig. Wat hebben wij een schik gehad en dat allemaal op z'n Frans, mede dankzij
Google translate en een petit peu Frans van mij zelf. Ik kom nu in een heel ander Frankrijk terecht, ik ben in het departement Dordogne aan gekomen. En hier is het een enorm verschil wat ik voorheen heb gezien, veel verwaarloosde huizen gezien met achterstallig onderhoud. Veel rotzooi om het huis. Leegstaande huizen. Tuinen die niet zijn bij gehouden. En dat alles zie je hier niet, mooie huizen met prachtige tuinen. Geen rotzooi om het huis. En zelfs in de kleine gehuchtjes ligt het er allemaal keurig bij. Vanmorgen alleen aan gelopen met goed wandelweer. In de namiddag werd het behoorlijk heet. Lekker genoten van alles om me heen. Halverwege kwam ik nog een bekende tegen, samen langs de kant van de weg wat gegeten en de rest van de dag samen gelopen. Met haar naar de kathedraal voor een stempel en meteen door naar onze overnachtingsplek. Daar was ook de Braziliaan, de snurker. Zie wel wat het vannacht wordt. In totaal met 6 personen aan tafel, dus genoeg te kletsen. Lekker gelopen, prachtige omgeving, mooie dag. Tot morgen.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 72903

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: