Dag 35: St.Priest La Feuille - Saint Goussaud - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 35: St.Priest La Feuille - Saint Goussaud - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 35: St.Priest La Feuille - Saint Goussaud

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

19 September 2017 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Beste lezers,
Vandaag veelal in het groen gelopen en dan bedoel ik niet mijn rugzak of jas maar de omgeving. Heuvelachtig open landschap met hoofdzakelijk weilanden. Die zijn omheind met een heg en veel bomen die her en der in het landschap staan. En waar ik loop zijn veelal graspaden. Zo nu en dan loop ik door een gehuchje, jazeker zonder de 't' zo klein zijn ze. Toch 2x koffie kunnen drinken. Bij het 1ste kwam ik 2 NL'ers tegen die op de fiets waren. Bij het 2de hadden ze zo'n 100 verschillende flessen whisky staan. Heb ik weer, kom ik iets fatsoenlijk tegen kan ik alleen koffie drinken omdat ik nog een stuk mag wandelen. Vandaag is het een speciale dag en nu heb ik dit al een aantal keren geschreven dat ik een speciale dag heb zodat het speciale niet meer zo speciaal is maar ik vind dit toch bij het rijtje speciaal thuis horen. Ik heb vandaag nm de 1000 km grens overschreden. Voetje voor voetje, dag in en dag uit en dan kom je op de 35ste dag op meer dan 1000 km. Ja, dat is voor mij speciaal. Op het laatste had ik nog een behoorlijk klim te gaan, ca. 275 m hoogteverschil overbruggen binnen een korte afstand. Kei zwaar. Als ik stopte om uit te hijgen moest ik eerst 2 stappen terug zetten om echt stil te staan. Bij aankomst was het gemeentehuis dicht, via een gemeentewerker, die had de burgermeester gebeld,kwam ik erachter waar ik zijn moest. Werd netjes bij de deur afgezet door deze gemeentewerker maar geen sleutel. De burgemeester kwam de sleutel dan maar zelf bellen. Zo en nu loop ik ca. 300 m verder het dorp in voor het verzenden van dit bericht. Je moet wat voor je fans over hebben. Beetje bewegen na het eten is ook niet verkeerd.

De groeten

  • 19 September 2017 - 20:26

    Marleen:

    Jeetje Willy, 1000 km. Wat gaat het toch snel, zeker als je het van een afstand volgt ;). We volgen je op de voet, top dat je zo vaak schrijft! Succes maar weer voor de komende dagen (worden beslist gezellige ;)

  • 19 September 2017 - 20:31

    Wilma:

    Dagelijks wordt reikhalzend uitgekeken naar de Franse berichten, gelukkig wel in de Nederlandse taal. Het is toch geweldig dat wij dat allemaal op afstand mogen mee beleven!

  • 19 September 2017 - 22:20

    Pierre:

    Beste Willy,

    We gingen samen toch nog een avondje whisky drinken......ideetje om alvast die kant op te komen. 100 flessen klinkt aantrekkelijk.
    Maar een of twee glaasjes pakken op je eerste 1000 km mag toch. Het is een geweldig resultaat. Wel je bril afdoen als je gaat lopen. Je kent het verhaal van ene man op de fiets na afloop van een Krulkapel feest met twee kapotte glazen en montuur die ook dacht maar 2 glaasjes gedronken te hebben.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 72896

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: