Dag 18: Anglure - Savieres - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 18: Anglure - Savieres - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 18: Anglure - Savieres

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

02 September 2017 | Frankrijk, Savières

Beste lezers,
Gisterenavond zat ik na het eten nog met fam.Finot, madam Finot oma van 84 jaar !!! en met haar inwonende zoon, na te buurten. En zoals elke trotse oma liet zij foto's zien van haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkind. Maar toen dacht ik: ho is, da kan ik ook, om mooie familie foto's te laten zien. Toen liet ik een foto zien van ons spap en ons smam met hun achterkleinkind, Nijs van Kim van Berty van Grad van Jan de Kuiper. Toen ik daarbij de leeftijd vertelde van ons thuis sloeg ze de handen voor haar mond en zei: oe, la la, fanstatique. Trouwens ik had nog verdomd lekker gegeten. Tomatensalade vooraf, daarna wat leek op Tiroler grőstl, gebakken aardappelen met ei en spek. Trosje druiven en een puddingske na. En uiteraard paar glaasjes rode wijn. Echt lekker. Ik voel me echt wel oud aan het worden, als je hard gewerkt hebt en de volgende dat je dat nog kan merken. Zo'n dag is het nu. Gisteren was ik best wel op, ik telde de kilometers echt wel af. Trouwens, dat zijn alle laatste kilometes maakt niet uit hoever dat ik loop. Als ik eenmaal de stal ruik........ Na paar uur gewandeld te hebben kwam ik aan bij het kanaal van de Haute - Seine. Een prachtig kanaal van 44 km lang. In 1806 zijn ze begonnen met graven en in 1846 waren ze al klaar. Ik had tijd zat, mijn overnachtingsplek was pas om 17.00 uur open, dus ik heb een aantal keren lekker in het gras gelegen. Zo ook toen ik zin had om wat te eten. Ging ik lekker aan het water zitten, wat eten vanuit mijn rugzak en een half uur lekker van de zon en alles erom genoten. Stond ik op liep een talud op en af zag ik daar na nog géén 50 meter een gebouw, één café en nog open ook nog. Dan maar weer gaan zitten voor een glaasje fris. Zit ik daar nog géén 2 minuten begint het me toch te regenen met bakken kwam het eruit. Na 15 minuten weer kei droog, zonnetje erbij en ik liep maar weer aan. Na 26 km kwam ik uit gerust aan in Savieres bij een B&B van fam. Noble. Madam des huizes wilde ook wel voor mij het eten koken. 5 euro extra betalen, dat nou weer wel. En die fles rode wijn krijg ik maar niet van tafel. Ik ga morgen niks meer over vandaag schrijven, jullie hoeven nou ook weer niet alles te weten. Was weer een prachtige dag, ik heb er weer gruwelijk van genoten. Morgen loop ik Troyes binnen, zonder paard. Of was dat ergens anders.........

De groeten maar weer.

  • 03 September 2017 - 14:36

    Henk Verstegen:

    Je zou bijna zeggen dat het al op begint te schieten. Maar leuk om je verhalen zo te kunnen lezen en je reis te volgen. Groetjes van Henk, Jacintha, Sanne en Roel.

  • 03 September 2017 - 23:13

    Marja:

    Hey Willy wat prachtig dat onze Nijs ook nog voorbij komt tijdens jouw bijzondere reis haha. groetjes van de trotse oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 72882

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: