Dag 15: Reims - Épernay - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 15: Reims - Épernay - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 15: Reims - Épernay

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

30 Augustus 2017 | Frankrijk, Épernay

Hallo iedereen,
Na het verlaten van Reims stonden de eerste druivenranken al tegen het laatste huis aan. Je merkt het meteen, ik zit midden in de Champagne streek. Wijngaarden en champagnehuizen. Naast een geasfalteerde verbindingsweg alleen maar onverharde paden en wegen. Eerst over de heuvels van Reims. Na 'n paar uur liep ik een gehucht binnen van 4 huizen en.....een café die ook nog open was. Niet op gerekend, dus alleen maar lekker. Nog even gebuurt met de vrouw achter te tap en 2 locals. Daarna door een groot bos, ik heb daar eigenlijk mijn tijd verbuurt. Kwam daar verschillende personen tegen die champignons aan het zoeken waren, is nu het hoogseizoen daarvoor. Na het bos weer grote wijngaarden. Daar middenin ligt: Hautvillers. Een prachtig dorp. Totaal 36 km gelopen, ging goed was gelukkig niet meer zo heet. Ik moet er wel bij zeggen als ik die zoveelste heuvel heb gehad was ik echt wel moe. Dan bovenaan even stoppen, kijken waar ik vandaan kwam, genieten van het uitzicht, wat water en weer verder. Uiteindelijk aan gekomen in Épernay, het centrale punt van het champagne gebied. Zie je overal aan af, sjieke panden, mooie parken en dure auto's. Moét & Gandon heeft aan de Aveneu de Champagne zijn hoofdkantoor, prachtig gebouw. Maar onder die straat liggen 200 miljoen champagneflessen opgeslagen, ik geloof ook alles. Hier ook weer een prachtige plek gevonden, in de pastorie van Saint Pierre. En dat weer voor noppes, nou een vrijwillige bijdrage dan.
Voor morgen op de laatste dag van augustus, altijd een speciale dag, heb ik nog een Chateau kunnen regelen. Wordt vervolgt.

De groeten maar weer.

  • 30 Augustus 2017 - 21:43

    Nancy:

    He Willy
    Wat ontzettend leuk om jouw camino zo te volgen.
    Iedere dag is het zo mooi om te lezen hoe jij je tocht ervaart zo puur enthousisiast en vol van mooie ontmoetingen gesprekken indrukken die jij meemaakt.
    Wij lezen met plezier jouw verslagen succes met je mooie tocht groetjes van ons.

  • 01 September 2017 - 07:46

    Ron En Erna:

    Hee willy,
    Wat geweldig om jouw verhalen te volgen. AL die mooie bijzondere plekken en die ontmoetingen met al die verschillende mensen, GEWELDIG !!! Als je straks terug bent moet je er maar eens over nadenken om schrijver te worden !!!
    Nog veel plezier!! Wij genieten van je verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 72692

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: