Dag 11: Rocroi - Aubigny les Pothées - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 11: Rocroi - Aubigny les Pothées - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 11: Rocroi - Aubigny les Pothées

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 Augustus 2017 | Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Goedendag allemaal,
Eerst nog even terug naar gisteren. Loop ik door het stadje Rocroi een beetje rond te kijken toen ik werd aangesproken door een man en die vroeg of ik die pelgrim was die in de gite ( groepsaccommodatie) verbleef. Hij, Bernhard, is vrijwilliger van de Randonneurs et Pelerins 51. Deze organisatie is een niet religieuze en politiek ongebonden vereniging en heeft o.a. ten doel om het pelgrimspad, Via Campaniensis, van de Belgische grens tot Vezelay te onderhouden en de pelgrims, indien nodig, te ondersteunen. Een hele aardige gastvrije man, wat gebuurt en als hij mij toch wil helpen heb ik hem mijn volgende overnachtingsadres voor morgen laten vastleggen, kan ie wellicht beter dan ik.

Dag 11: rustdag. Is toch weekend. Nou, dat niet maar wel lekker rustig aan gedaan. Geslapen tot 8 uur, gegeten en de rugzak ingepakt. 9.00 uur naar het postkantoor om 2 routeboekjes naar huis te sturen. Scheelt toch weer 235 gram in de rugzak. koffie gedronken op het stadspleintje en tegen 10 uur weer op pad. Eerst weilanden, vlak. Daarna bossen, heuvelachtig. Daarna weer weilanden, meer dan heuvelachtig. Op die weilanden zie ik nog veel Hollandse koeien, Fries Hollanders echt melkvee. Geef mij maar Limousines, zijn hier ook veel van, zijn veel lekkerder in de pan. Geen zon maar wel warm, drukkend weer. Ik heb veel over oude uitgesleten onverharde paden gelopen, paden met een verhaal. Vele pelgrims zijn mij hier voor gegaan.De RP 51 heeft dit onderdeel tenminste goed gemarkeerd. Dus vandaag een korte wandeling, 21 km. Goed 14.00 uur bij mijn logeeradres bij fam. Launoy. Zeer gastvrij ontvangen. Kreeg gelijk een koud biertje. Toch lekker met zo'n temperatuur. Kennis gemaakt en wat gebuurt. En wat doe je dan op zo'n vrije zaterdagmiddag, juist spring je lekker in het zwembad en lekker genieten in de tuin. Eerst nog een wasje gedraaid en aan de waslijn gehangen. s'avonds met z'n drieën een 3 gangen menu en elke gang een ander wijntje. Dat hoefde voor mij nou ook weer niet maar het is niet beleefd om nee te zeggen. Maar wat is het toch bijzonder mooi als je geen talen beheerst. Met handen en voeten, Google translate, papier en pen kom je een heel eind. Echt mooi. Over een paar dagen loop ik het Champagne gebied in waar ze volop de druiven aan het plukken zijn. Zal kijken of ik nog een leuk Chateau kan scoren met bubbels.
Weer een mooie dag, komende dagen wordt het minder met het weer. Voorspelt 30 +. Komt goed.

De groeten.

  • 27 Augustus 2017 - 00:26

    Theo Venrooij:

    Ha Willy, we hebben elkaar al gesproken via de whatsapp, maar nu moet ik toch even reageren. Vooral over de wijntjes. Haha, geweldig Willy. Dat overkomt me nu ook vaak. Zegt m'n schoonvader ook vaak, "tis dak het krijg", mar vur mij hoeft het niet perse. Ik had je al eerder gemeld dat je lekker in je ritme zit en vooral geniet. Ik heb het idee dat je hartstikke goed bezig bent Willy. Wat fijn om elke dag iets te kunnen lezen. Wij zijn trots op je en volgen je elke dag. Groeten van mij, Aranka, Kieran en Ashley. Hartelijke groet....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 72886

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: