Dag 7: Hoei - Namen - Reisverslag uit Namen, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 7: Hoei - Namen - Reisverslag uit Namen, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 7: Hoei - Namen

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

22 Augustus 2017 | België, Namen

Vanmorgen harstikke fit het mooie dorp Hoei verlaten. Ik voelde me goed en had er weer zin in. Ik had me voor genomen om eens te kijken met welke voet ik begin te wandelen maar dit toch weer vergeten, jammer Jo, weet wel dat de andere voet het weer overnam. Vrijwijl de hele tocht langs de Meuse gelopen. Een kei mooi plaatje met de Meuse op de voorgrond en daarachter de rotspartijen.Was goed wandelweer, laatste paar uur wel heet. Al vroeg op de middag in Namen en omdat de vrouw des huizes van mijn logeeradres pas om 17.00 uur thuis was heb ik maar door de stad geslentert. Mooie stad: citadel, Jacobskerk , park en de Halle á Chair. Eind 16e eeuw was daar het slachthuis. Even binnen wezen kijken maar op een stenen varken na was er niets meer
van te zien dat hier ooit een slachthuis was geweest. Om 17.00 uur zat ik op de trappen van het logeeradres te wachten tot er iemand kwam. Ik had gisterenavond naar dit adres gebeld voor een overnachtingsplek. Dan kan het soms via de telefoon lastig zijn met de taal want dan is het wel zonder de gebaren gelukkig kon zij Nederlands. Nou, er was zeker plek. En wat voor een. Prachtig groot huis met veel oude elementen erin. Grote tuin. Helemaal perfect. Half uur later lag ik in de tuin, gedoucht mijn kleren gewassen aan de waslijn genoot ik van de dag en uitzicht. Om 19.00 uur riep madam dat het eten klaar was. Ik had uiteraard wel van te voren gevraagd om mee te helpen. En daar zaten we dan 2 vreemden van elkaar aan tafel. Lekker gegeten en fijn gebuurt met een prachtig uitzicht over Namen. En, dit is de camino. Verrasende
ontmoetingen. Geweldig. Alleen wij hebben niet de problemen van België en Nederland kunnen oplossen. Was een hele mooie dag, fijn gewandeld met 35 km op de teller. En als ik het geregeld krijg wordt morgenavond een hele speciale avond op een hele bijzondere locatie.

Truste

  • 23 Augustus 2017 - 08:52

    Ron En Erna:

    Hoi Willy,
    Wat geweldig de plaatsen waar je terecht komt. Na een goed ontbijt kan de dag weer beginnen.
    We zijn benieuwd naar de bijzondere locatie op deze avond.
    Veel wandelplezier voor vandaag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 72881

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: