Dag 5 : Eijsden - Luik - Reisverslag uit Luik, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 5 : Eijsden - Luik - Reisverslag uit Luik, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 5 : Eijsden - Luik

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

20 Augustus 2017 | België, Luik

Daar is ie weer,
Zoals gisteren geschreven was ik vanuit Eijsden met de bus terug naar Maastricht gereden voor een overnachtingsplek. Dus nu moest ik vanmorgen weer in Eijsden zien te komen. En daar had ik dan de trein voor genomen. En nu weet ik zeker dat ėėn van de geachte lezers daar heel blij van wordt, dat ik de trein neem. Dat de trein een deel uit maakt van mijn avontuur. Lex, ik zal verder geen namen noemen wie dit is. Het was een moeizame start vanmorgen ik kon maar niet op gang komen. Visé gehaald rond half 11. En Visé is voor mij een bijzondere plek. Ik heb een aantal jaren geleden gewandeld van Amsterdam naar Visé en daar op het terras zittende bedacht ik dat als ik ooit eens naar Santiago loop wil ik hier in Visé mee verder gaan. En dan is het nu zover dat ik vandaag dus over die brug liep. De personen die mij hebben zien lopen over die brug zullen wel gedacht hebben: waar gaat die big smile met die grote rugzak naar toe. Nu heb ik Nederland en Visé achter gelaten nu is mijn camino begonnen. MIJN camino. In Luik aan gekomen was het behoorlijk heftig, er was een grote markt met activiteiten aan de gang. Grote vrachtwagen dwars over de weg daarachter een zwaar pantservoertuig met zwaar bewapende militairen. Behoorlijk indrukwekend en heftig. Maar het kan tegenwoordig helaas niet meer anders. Liep net nog even door en om het hotel heen, kwam ik op de binnenplaats terecht staan daar 3 oude motoren en nog met een NL kenteken ook nog. En daar stond dan een gruwelijke ouwe Indian uit 1939, een ouwe Harley ( Liberator) uit 1942 en en Norton. Daarvan is de leeftijd niet belangrijk
Morgen een tochtje van 30 km naar Huy. Ik ben er klaar voor denk ik.
De groeten

  • 21 Augustus 2017 - 09:45

    Henny:

    'Die brug daar.... daar loop ik overheen en dan begint mijn camino'.

    Jouw woorden toen we begin dit jaar met skiteam Rosselan langs deze brug reden.
    Toen met de lange latten nu met de 'kuierlatten'. Nu begin het dus voor je!

    Pelgrimganger, veel succes en goede reis met je grote avontuur.

    Leuk om je zo toch te kunnen volgen.

    Groet Henny.

  • 21 Augustus 2017 - 11:34

    ..... "Ikke"____ Jo.:

    Heesch ....... His.!

    _"Pelgrimstocht_____________"

    Goeie-morgen Willy,------

    Ik lees weer even op je blaadje, jou - "CAMINO"- is begonnen.
    Dus als een echte pelgrim op pad.......................
    Met de bus of trein, die moderne vervoermiddelen.!!
    Zijn vanaf de buitenkant te bewonderen.
    Nu zijn het linker en het rechter voetje aanzet.
    Maakt niet uit wie begint, als de stapjes maar vooruit zijn.
    Wel nog zorgen dat het gewicht goed verdeelt is...........
    Zowel op je schouder, maar zeker in je hoofd.
    ---------
    ..... Willy tot het volgende krabbeltje,
    tot OOgjes ...."Ikke"___ Jo.



  • 22 Augustus 2017 - 19:04

    Jos Wingens:

    Ha die Willie, stoer van je zo'n tocht. Niet alleen zeggen maar ook "gewoon" doen. Succes kerel. Groet jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 72813

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: