Dag 60: Pamploma - Lorca - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 60: Pamploma - Lorca - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 60: Pamploma - Lorca

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

14 Oktober 2017 | Spanje, Lorca

Beste lezers,
Ik had er goed aangedaan om in Pamploma een hotel te boeken na 2 nachten naar dat gesnurk geluisterd te hebben. Ik hoorde vanmorgen onderweg dat in de refuge van afgelopen nacht, op de snurkers na, niemand had geslapen.
Vanmorgen 6 uur de wekker en om 7 uur de deur uit, nog wel pikke donker maar in de stad is dat geen probleem. Eerst door de oude binnen stad en daarna via de citadel de stad uit. Via veld - en bospaden langzaam omhoog om uit eindelijk op de berg Alto de Perdón uit te komen waar het prachtige pelgrimsmonument te zien is. Vanaf de top had ik een geweldig uitzicht over Pamploma en de Pyreneeën. De afdaling was behoorlijk steil en steenachtig. Toch nog een hoogteverschil van zo'n 350 meter.

Vandaag weer een speciale dag, dag 60 alweer. 2 maanden op pad. Blijft onvoorstelbaar. Nu ruim 1700 km in de benen. Trouwens die foto van die benen van gisteren, was wel puur natuur. Voeten, melkflessen wit en de onderbenen camino bruin.

Het ging vandaag supergoed met het lopen, ik had zoveel energie dat ik eigenlijk niet wilde stoppen. Ik stond voor een refuge om te kijken of dit wel iets voor mij was. En zelfs na 37 km was het voor mij een lastige keuze om hier naar binnen te stappen of om nog door te lopen. Ik was maar naar binnen gegaan, was toch verstandiger. Ultreia.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 72952

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: