Dag 66: Atapuerca - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 66: Atapuerca - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 66: Atapuerca - Burgos

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

20 Oktober 2017 | Spanje, Burgos

Beste lezers,
Zal voortaan in het donkere moeten aanlopen, hier wordt het pas goed 8 uur tegen half 9 licht. Geen probleem, hoofdlamp op en aan lopen. Vanmorgen was het koud en mistig, en net na het dorp al een flinke beklimming en door de grote gladde kiezelstenen niet erg gemakkelijk om te lopen zo in het donkere. Vandaag een korte route naar Burgos, goed 12 uur was ik in de stad. Gelijk een hoteltje opgezocht om daarna de stad te bezichtigingen. Ook catedral de Santa Maria bezocht. Wat een bouwwerk, hier zijn ze in 1221 onder koning Ferdinand III mee begonnen met bouwen en in de 16e eeuw was ie pas af. Echt wel de moeite waard om te bekijken.

Ik heb het stadsbezoek bewust rustig aan gedaan ik merk wel dat ik aardig moe ben, maar dat mag ook wel na al die dagen van inspanning. Wel leuk als je zo door de stad aan het lopen bent en je naam wordt dan een paar keer geroepen, niet alleen op de camino kom je bekende tegen. Tegen de avond, op zoek naar een restaurant, kwam ik weer een bekende tegen. Zijn we samen ergens gaan eten, altijd gezelliger zo met z'n tweeën.
Tot morgen maar weer. Ultreia.

De groeten.

• 20 Oktober 2017 - 22:40

Ron En Erna:

Hee Willy, wat ben je toch een kanjer!! Wij genieten nog steeds van je bijzonder mooie verhalen! Op dit moment dat we dit bericht typen lig jij misschien al op 1 oor en ben je alweer aan het dromen over morgen..
    Wij wensen je nog veel plezier, gezellige ontmoetingen en leuke paadjes en uitzichten toe.
    Groetjes,
    Ron en Erna