Dag 84: Pedrouzo - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 84: Pedrouzo - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 84: Pedrouzo - Santiago de Compostela

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

07 November 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Beste lezers,
En daar staat ie dan, hier op het plein voor de kathedraal van Santiago de Compostela. Ik kan beter schrijven: hier zit ie dan............ want ik heb hier gewoon een potje zitten janken, ontlading, ontroerd, emoties, vreugde en blijdschap. Het is gewoonweg niet te vatten.

Op 16 augustus vertrokken uit Heesch en na 84 dagen sta - zit ik dan hier in Santiago de Compostela. 82 dagen heb ik gelopen, elke dag. Nooit geen één dag, géén kilometer, géén stap met tegen zin gezet. Altijd van genoten. De korste etappe was 13 km en de langst etappe bijna 44 km.

Elke dag was ik me van bewust dat ik dit kan en mag beleven. Elke dag. Dat ik, en daar komt ie weer, de vrijheid heb gekregen van het thuisfront en van mijn werk om dit te mogen doen. Dat ik dit qua gezondheid kan en mag doen. Elke dag weer. Tjonge, wat geniet ik van ' mijn ' camino.

En dan alles bij elkaar heb ik tot nu toe 2.415 km gelopen. TWEE - DUIZEND - VIER - HONDERD en VIJF - TIEN kilometer. Ik had het graag nog groter willen schrijven, maar dan passen de letters niet meer op het scherm van mijn telefoon.

En dit alles met prachtige momenten, geweldige omgeving maar vooral ontmoeten. Heel veel ontmoeten: fijne, mooie, geweldige, prachtige en emotionele ontmoetingen.

Maar het is nog niet voorbij, morgen blijf ik hier in Santiago en overmorgen ga ik lopend, wat anders, naar Finistere. Het ' einde van de wereld ' ( zie Google) om daarna door te lopen naar Muxia. 4 dagen met nog zo'n 115 km tegaan. Tot morgen, denk ik.

De groeten.

  • 07 November 2017 - 19:14

    Rita Kluytmans:

    Gefeliciteerd Willy,
    Ik heb genoten van je verhalen en ben blij dat je doorloopt naar Finistere en Muxia zodat ik nog een paar dagen mee kan genieten. Geweldig om vanuit huis naar Santiago gelopen te hebben, een topprestatie in zo'n korte tijd!
    Groetjes,
    Rita Kluytmans

  • 07 November 2017 - 20:12

    Leo En Harriët:

    Wat goed van je zoveel kilometers in de benen. En... mooie verhalen, vooral van die hond vond ik erg mooi. Proficiat!

  • 07 November 2017 - 20:42

    Nancy Van Zandvoort:

    Wauw Willy
    “You did it”
    RESPECT en een diepe buiging wat een prestatie,we zijn super trots op jou.
    Geniet nog van je tocht naar het “einde van de wereld” en daarna fijn nog een paar dagen samen met Ans genieten en dan naar Heesch terug naar je jongens.
    Ook weer zo een speciaal moment!
    Wij zijn benieuwd naar je belevenissen die nog niet allemaal beschreven zijn.
    Ons Maria had wel een goed idee om een loopband aan het hakblok te zetten zo kan je nog even in de loopmodus blijven.
    Zou wel een goeie zijn of niet?
    Tot snel groetjes van ons

  • 07 November 2017 - 20:56

    Alex:

    Hey Willy, PROFICIAT!!!
    Een geweldige prestatie en een hele tas vol met belevenissen waar je nog lang van kan genieten.
    Groeten van ons allemaal.
    Alex

  • 07 November 2017 - 20:59

    Bianca:

    Hey Willy
    Yes je hebt het gehaald en wat mooi om je te kunnen volgen via je verhalen. Geniet nog van je wandeling naar het eind van de wereld en dan met Ans van een paar dagen samen. Als je terug bent snel afspreken om de verhalen die je hier niet hebt geschreven van je te horen onder het genot van een glaasje .... groetjes en tot gauw

  • 07 November 2017 - 21:14

    Frank Van Den Hout:

    Waw Willy,je hebt het geflikt
    SUPER,
    wat hebben wij mee mogen genieten,
    Een hele diepe kniebuiging

    Blijf de dagen nagenieten......!!!

    Rikie Frank

  • 07 November 2017 - 21:33

    Ad Van Den Berg:

    Willy een
    super prestatie.Dit nemen ze je nooit meer af.
    Dit gaat je leven lang niet meer uit je geheugen.
    Wij Annette en Ad wensen jullie een fijne terugreis.
    Groetjes.

  • 07 November 2017 - 21:40

    Mariet Bremmer:

    Dag Willy,
    Proficiat. Geweldig.
    Dank je wel dat we mee hebben mogen genieten van je reis, jouw camino.
    groet

  • 07 November 2017 - 22:26

    Pierre En Marjon:

    VIERENTWINTIGHONDERDENVIJTIEN, VIERENTWINTIGHONDERDENVIJTIEN, VIERENTWINTIGHONDERDENVIJTIEN.......kilometer.
    Lees dat eens een paar keer, denk er even over na en zet dat is goed in je gedachten, dat is me toch een hele afstand Willy......VIERENTWINTIGHONDERDENVIJTIEN KILOMETER, knap hoor.
    Fijn dat je het zonder tegenslagen, vervelende blessures en met heel veel leuke onvergetelijke momenten gehaald hebt.

    Proficiat, je hebt een whisky verdiend.

    Bedankt nog voor het delen van je leuke verhalen
    Eerst nog even genieten samen met Ans en dan maar gauw terug komen want onze “kerstconcerten” van de Krulkapel komen eraan.

    Tot gauw,

    Pierre en Marjon

  • 07 November 2017 - 23:27

    Lucien:

    Willy
    ik ben er stil van, wat heb ik genoten van jouw camino, ik zou bijna willen dat je weer terug zou lopen om nog eens al die dagen van jouw prachtige verhalen te kunnen smullen.
    wat een ervaring Willy, dit is er een om noooooit meer te vergeten.
    tot rap maar weer in de binnenpas

  • 08 November 2017 - 09:16

    Ron En Erna:

    Geweldig!!! GEFELICITEERD!!
    Wat een prestatie.... 2415 km gelopen .. wauw!!
    Geniet van je prestatie en nog van deze dagen, samen met Ans!
    Tot gauw in His !!
    Groetjes

  • 08 November 2017 - 16:39

    Marleen:

    Een diepe buiging voor jou, chapeau!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 72696

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: