Dag 72: Puente Villarente - Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 72: Puente Villarente - Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 72: Puente Villarente - Léon

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 Oktober 2017 | Spanje, León

Beste lezers,
Vanmorgen een erg korte route naar Léon, maar dat was ook zo gepland zodat ik nog wat tijd overhad voor een stadsbezoek. Voordat ik de stad in liep ben ik eerst naar de hoefsmid geweest. Met deze schoenen heb ik al meer dan 1000 km gelopen dus de zolen waren al aardig versleten en ik heb nog zo'n kleine 500 tegaan. Dus eerst nieuwe zolen er onder en daarna een plek voor de nacht opgezocht. Daarna de stad in. Het blijft toch bijzonder als je zo in een vreemde stad aan het lopen bent ( net als in Burgos ) en je naam wordt dan een aantal keren geroepen. Met een paar van deze bekende koffie gedronken om dan toch maar alleen de stad te bekijken. Net zo gemakkelijk en kan je doen wat je zelf wilt. Ook dan kom je bekende tegen. Afgesproken met 3 personen dat we rond 19.00 uur ergens gaan eten. Maar voor 20.00 uur blijft het hier erg lastig om een restaurant te vinden wat open is. We hadden een tapas restaurant gevonden met een merkwaardig concept, bij elke consumptie kreeg je gratis een tapas gerecht. En dan wel een groot tapas gerecht. Bij 4 consumpties zaten we al aardig vol en kon ik voor mij zelf 8 euro afrekenen. Nee, ik ga niet weer over die koffie van 1.50 hebben.

Morgen wederom een korte route, 22 km, komt zo even uit, hebben we met z'n vieren afgesproken dat we morgenochtend niet te vroeg beginnen en dan eerst een stadspark wandeling, daarna een kerk bekijken en via de stadsmuren naar de koffie om dan ieder voor zich aan ' zijn ' dag camino te beginnen. Weer een mooie dag en dat met goed 20°C, morgen rond de 25°C. Ja, het zit ook niet altijd mee. Tot morgen. Ultreia.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 72848

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: