Dag 67: Burgos - Hontanas - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 67: Burgos - Hontanas - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 67: Burgos - Hontanas

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

22 Oktober 2017 | Spanje, Hontanas

Beste lezers,
Ik heb jullie een dag langer in spanning moeten houden met mijn belevenis, juist ja. Het internet. Deze keer wel bijzonder, ik liep vandaag tientallen km op een hoogvlakte, en het dorp ( 66 inwoners!!!) lag echt in een gat. Zo klein dat ik het geen vallei kon nomen. Geen wonder dat ze daar geen internet hebben.

Vanmorgen eerst door het stadspark van Burgos gelopen voordat ik aan mijn camino begon. Meteen op de camino kwam ik James tegen, een jongenman van 22 uit Engeland. Deze had een van de eerste op mijn camino dezelfde loopsnelheid. Dus de rest van de dag samen opgelopen. Hij had het plan om zijn camino met een lama te gaan lopen, en één dag voor vertrek moest hij het afblazen. Kreeg de lama niet verzekerd. Na Burgos beginnen de Tierra de Campos, de eindeloze korenvelden van de centrale Spaanse hoogvlaktes, deze tot Leon. Wel de hele dag met stevige wind.

Veel mogelijkheden zijn er hier in het dorp dus niet, naast de refuge nog eentje en dan verder helemaal niks te beleven. Maar genoeg voor mij. Bijna alle bewoners van deze refuge ook hier gegeten. Altijd gezellig met een hoop man aan tafel met verschillende nationaliteiten. Er is altijd wel iemand erbij die het nodige kan vertalen. Aan tafel zaten: 2 koreanen, 1 Japense, 2 uit Engeland, 1 Fransman, 1 uit Spanje en toen met de laatste 2 werd het even stil. Toen zei één van de 2 dat zei uit Catalonië komen, dus niet uit Spanje. Ligt op dit moment erg gevoelig hier, wij als pelgrims krijgen daar behoorlijk wat van mij. Mooie dag lekker op thempo wat kilometers kunnen maken. Tot morgen, oh nee. Tot straks. Ultreia.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 72812

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: