Dag 65: Belorado - Atapuerca - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 65: Belorado - Atapuerca - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 65: Belorado - Atapuerca

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

19 Oktober 2017 | Spanje, Atapuerca

Beste lezers,
Vanmorgen voor 8.00 uur vertrokken omdat ik een lange etappe had ingepland. Komt mij beter uit voor morgen als ik in Burgos aankom. Dan kan ik daarna nog de stad gaan bekijken.

Vanmorgen voor het eerst een muts opgezet en handschoenen aangedaan, het was echt koud. Het ruige landklimaat heeft Burgos dan ook de bijnaam ' la friá ' , de koude, opgeleverd. Ik snap goed waarom.

Ik kon vanmorgen helemaal niet in mijn ritme komen was een moeizame start. Misschien ligt het aan de hoogte waar ik nu ben, loop al een tijdje op zo'n 1000 meter hoogte.

Vandaag in Atapuerca aan gekomen en ik had zeker niet verwacht dat ik hier één van de eerste zou zijn maar ook zeker niet verwacht dat de geschiedenis hier zover terug gaat. Er zijn hier in 1994 oude resten gevonden van de ' eerste Europeaan ' de Homo antecessor van 800.000 jaar geleden en daarmee de voorganger van de Homo sapiens en de Neanderthaler. Geheid dat zij niet met de camino bezig waren net zoals ik.

Vandaag was er weer een bijzondere ontmoeting en nu met Carmen. Een jonge meid van 24 jaar die op 5 mei samen met haar ezel is vertrokken vanuit Helmond naar Santiago. Mooi om te horen hoe zij samen de camino tot nu toe beleven. En ook na Santiago is haar reis nog niet voorbij. Ik heb daar echt bewondering voor. Mooi koppel. Zij is te volgen op: travelswithadonkey.nl

Later op de dag ging het lopen weer kei goed, of het nu aan de zon of aan de bijzondere ontmoeting lag weet ik niet maar ik heb er wel weer van genoten.
Tot morgen. Ultreia.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 72810

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: