Dag 49: Brouqueyran - Captieux - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 49: Brouqueyran - Captieux - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 49: Brouqueyran - Captieux

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

03 Oktober 2017 | Frankrijk, Captieux

Beste lezers,
Gisteren aan gekomen bij chateau du Mirail in Brouqueyran. Een prachtig kasteel uit de 13de eeuw. Daarna nog wel enkele keren verbouwd. Ik werd hartelijk ontvangen door Mevr Lambert de eigenaresse . Na een glaasje drinken en wat gebuurt te hebben zover dit mogelijk was ging ik naar mijn kamer. De gehele 2de verdieping was tot mijn beschikking. Snel gedoucht en meteen maar op verkenning. Eerst de tuinen een stukje bos om daarna binnen te gaan kijken. Want mevr had aan gegeven dat ik binnen wel iets mocht bekijken. Kwam gelijk in de woonkamer terecht waar volgens mij de laatste 100 jaar niks is veranderd. Prachtige beelden, meubels en schilderen en een stamboom vanaf 1490. Foto's maken was er niet bij, vond mevr niet goed. Via de lange gangen waar heel veel portret schilderijen hingen van de familie naar de kapel. Een prachtig kapel wat helemaal bestond uit hout. En een zeer fraai beschilderde plafond. Toch een mooie ervaring om dit zo mee te mogen maken. Maar ik zie wel dat het niet mee valt om kasteelheer of vrouw te zijn. Is gewoon niet te doen om zo'n groot kasteel te onderhouden. Ze verhuren wel een gedeelte van het kasteel maar de opbrengsten daarvan zijn veel te weinig om alles te bekostigen. Ik vond het in ieder geval een mooie ervaring om even een kasteelheer te mogen zijn. Na een goed ontbijt nam ik vanmorgen afscheid van het kasteel en Mevr. Lambert.

De groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 72849

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: