Dag 17: Baye - Anglure - Reisverslag uit Anglure, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 17: Baye - Anglure - Reisverslag uit Anglure, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 17: Baye - Anglure

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

01 September 2017 | Frankrijk, Anglure

Beste lezer,
Ik heb het champagne gebied achter mij gelaten en ben nu op weg naar Troye waar ik zondag hoop aan te komen. De pelgrimspaden waar ik dankbaar gebruik van maak zijn nu niet bepaald de kortste wegen die van A naar B gaan. Bewust worden zoveel mogelijk de drukke verbindingswegen vermeden. En zo kom je wel op prachtige paden uit waar je anders nooit zou komen. En zeker de moeite waard zijn om daarvoor een aantal kilometers om te lopen. Maar.... er zijn altijd weer uitzonderingen zoals vandaag. Rond 11.00 uur liep ik Sézanne binnen en ik wilde daarna graag nog verder lopen, alleen als ik een overnachtingsplek heb kunnen regelen. Zoals eerder geschreven kan dat hier, zeker op het platteland , een probleem zijn. Ik was daarvoor het toeristenburo in gelopen en waar een alleraardigste jonge meid al haar best deed om mij hierin te helpen. En dat viel dus deze keer ook niet mee, nergens in de buurt waar ik uit wilde komen was er plek. Ook de optie om gebruik te maken van het openbaar vervoer was gern optie. Wel in een dorp stukke verder op, maar dat zou via pelgrimspad veel te ver weg zijn. Daarom had ik er voor gekozen om een klein stukje verder te gaan op het pelgrimspad en daarna een eigen route van te maken, dus die verbindingsweg. Anders zou ik op 45 km uit komen, en dat was toch echt te ver. Vandaag was de omgeving minder mooi als de voorgaande dagen. Maar wat wil je, ik kwam ook van Reims en Épernay. Maar goed dat er ook minder mooie plekken tussen zitten want anders zijn die mooie plekken ook niet zo mooi. Na 38 km kwam ik toch echt wel moe aan op mijn adres. Ik voelde mijn benen en dat ik een rugzak mee neem erg goed. Was blij dat ik er was. Maar al bij al kan ik weer terug kijken op een mooie dag.

De groeten maar weer.

  • 01 September 2017 - 22:16

    Lucien:

    Willy
    Ik zou willen daggu unne ezel mee had genomen.
    Ik ha da wel willen zijn mee dees avontuur.
    Groet
    Lucien

  • 02 September 2017 - 09:54

    Corien :

    Hoorde gister van Ans dat je al weg was.
    Net aan een stuk door al je reisverslagen gelezen, wat geweldig om zo een stukje mee te mogen genieten van jouw camino. Ook de fotos van die paadjes geweldig.
    succes verder en Geniet ervan.
    Groetjes van de Vosjes

  • 02 September 2017 - 17:45

    Petra:

    Fijn Willy, dat het zo goed gaat.
    Veel succes en geniet van alle het moois wat op je pad komt!!

    Buen Camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 724
Totaal aantal bezoekers 72701

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: