Dag 16: Épernay - Baye - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 16: Épernay - Baye - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Épernay - Baye

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

31 Augustus 2017 | Frankrijk, Sézanne

Beste allemaal,
Vanmorgen liep ik om 7.30 uur de pastorie uit maar niet voordat ik afscheid had genomen van de pastoorsmeid. Als een pastoorsmeid niet bevalt gaat ze de deur uit, als een pastoorsmeid WEL bevalt gaat ze ook de deur uit. Ouwe mop van ons smoeder. Vanmorgen erg stijve pijnlijke onderbenen. Van de inspanning van gisteren en van de kou van vanmorgen. 2 dagen geleden nog boven de 30 graden nu nog geen 10 graden en dat zijn mijn bloten onderbenen niet gewend. Wat rek en strek oefeningen om mijn spieren warm te maken en na zo'n 10 minuten was het over. En maar gelijk de heuvelachtige wijngaarden in, door de hevige regenval waren deze spekglad geworden. En toch blijf ik dat mooi vinden om tegen de heuvels omhoog te lopen. Flink stampen naar boven, even uit hijgen en weer verder. Naast mijn rugzak moest ik nu ook nog een aantal kilo's van die leem, die aan mijn schoenen bleven plakken, mee sjouwen. Er werden aan de rand van de wijngaarden, tegen het bos aan, al aardig wat kampjes opgebouwd. Alleen maar ouw caravans, deze zijn bedoeld voor de druivenplukkers uit oost Europa. Daarna door het bos gelopen, verschillende keren dacht ik dat ik verkeerd zat. Smalle paden helemaal dicht gegroeid en omgeploegd. Behoorlijk drassig ik zelf was daar niet doorheen gegaan. Maar dit was toch de bedoeling. Uit eindelijk aangekomen bij het kasteel van Baye. Nu heet het: Foyer de Charitè, zetel van liefdadigheid. En pelgrims zijn er welkom, oud kasteel met vele mooie oude elementen en een prachtige tuin. Gezamenlijk met 14 personen gegeten. Gelukkig spraken een aantal personen Engels en waren geïnteresseerd waar ik mee bezig was. Heel gastvrij en vriendelijk.

Vandaag 34 km gelopen met in totaal 479 in de, inmiddels bruine, benen.

De groeten

  • 31 Augustus 2017 - 22:28

    Pierre En Marjon:

    Pastoorsmeid, afscheid, pijnlijke onderbenen van de inspanning, blote onderbenen, rek en strekoefeningen........verzin daar maar eens een geloofwaardig verhaal omheen met deze trefwoorden. Zelfs dat kan ie, onze Willy

  • 01 September 2017 - 09:42

    Wilma:

    En in dat geloofwaardige en mooie verhaal krijgt ook de ouwe mop van zijn moeder een ereplaats! Helemaal geweldig om te lezen.

  • 01 September 2017 - 18:54

    Yvonne:

    Je schiet al lekker op Willy!
    Aanstaande zondag begint een 'bijna' oud collega (Ewald) (van mij Yvonne) aan dezelfde tocht, maar dan per fiets vanuit regio Nijmegen. Hij wil zo'n 80 km per dag afleggen. Ik heb hem gevraagd uit te kijken naar een wandelende Willy uit Heesch en de groeten te doen.

    Groetjes,
    Eddy en Yvonne

  • 01 September 2017 - 21:19

    Bianca:

    Hey Willy
    Je maakt wat mee, en wat kun je het mooi verwoorden, leuk om je verhalen te lezen en je zo te kunnen volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 72684

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: