Dag 9: Abdij Leffe - Hierges - Reisverslag uit Hierges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 9: Abdij Leffe - Hierges - Reisverslag uit Hierges, Frankrijk van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 9: Abdij Leffe - Hierges

25 Augustus 2017 | Frankrijk, Hierges

Hoi Allemaal,
Gisteren zeer slecht internet dus jullie hebben een dagje in spanning mijn bericht moeten afwachten.
In het Abdij van Leffe waren geen andere pelgrimgangers wel 2 studentes uit België en een zuster uit Frankrijk die hier op ' vakantie' was. Ook gezellig en samen goed gegeten. Na het abdij ligt het bekende stadje Dinant tussen de rotsen en de maas ingeklemd. Ook staat Dinant bekend om A. Sax die hier geboren en gewoond heeft. Deze grote man heeft de saxofoon uitgevonden. Via een wandelpad tussen de rotsen en de Maas, door bos en weilanden. Dit pad loopt rond een uitstekende rots, pad werd zo smal dat ik mij zijdelings moest voortbewegen met de handen aan de rots en de rugzak hangend over de Maas. Spectaculair en mooi. Daarna door Givet gelopen langs het enorme fort Charlemont en een indrukwekkende steengroeve. Daarna nog een paar pittige heuvels op totdat ik in Hierges uit kwam. Het mooiste dorp in de weide omgeving. Ik geloof het meteen. Mooie dag goed gegaan met 32 km in de benen.