Dag 8: Namen - Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu Dag 8: Namen - Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Namen - Dinant

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

23 Augustus 2017 | België, Dinant

Goejedag allemaal,
Vanmorgen nog onder de indruk van gisteravond. Mooie ontmoeting, vanmorgen samen aan het ontbijt en rond 8.00 uur weer fris en fruitig op pad. Het was bloedje heet, 30 graden en alsmaar langs die Meuse zonder enige schaduw. Was vermoeiend maar ik heb de hele dag genoten. Genoten van de vrijheid, avontuur en op pad zijn. Genoten van de natuur. Genoten van de vele begroetingen: Bon Camino - Bon voyage. Genoten van de korte gesprekjes ( met handen en voeten). Tip van deze reiziger: als je ooit eens alleen voelt neem dan een grote rugzak stop daar desnoods maar een hoop watten in en ga op een pelgrimpad staan en loop een beetje heen en weer. Zeker weten dat je eenzaamheid over is. Succes verzekerd. Oh ja, plak er wel een Jacobusschelp op. En nu ben ik aangekomen op die bijzondere plek, het Abdij van Leffe. Als pelgrimganger ben je hier welkom,een abdij met zijn lange geschiedenis. Degene die mij kennen weten dat ik niet zo van de buitenlandse bierekes ben maar naast dat is dit een hele speciale plek om hier mogen zijn en overnachten. Voor één nacht dan. Wel van te voren reserveren en om 17.30 uur bij de poort staan om binnen te mogen. Kom ik om 15.00 uur de tuinman van het abdij tegen en ik spreek hem aan om te vragen bij welke poort ik mag zijn, zegt ie: kom maar mee. Zit ik daar om 15.30 uur gewassen en gestreken in de tuin van het abdij uit te rusten van een hele mooie warme wandeldag. Met 28 km in de benen.

De groeten.

  • 24 Augustus 2017 - 10:06

    Wilco Schrijvers:

    Hoi Willy,
    Erg leuk om te lezen hoe jouw camino verloopt en hoe het met je gaat. Je komt op bijzondere plaatsen en ontmoet bijzondere mensen. Dat moet je erg stimuleren. Veel succes en ik blijf je volgen!

  • 24 Augustus 2017 - 10:18

    Wilco Schrijvers:

    Hoi Willy,
    Erg leuk om te lezen hoe jouw camino verloopt en hoe het met je gaat. Je komt op bijzondere plaatsen en ontmoet bijzondere mensen. Dat moet je erg stimuleren. Veel succes en ik blijf je volgen!

  • 24 Augustus 2017 - 16:35

    Gemma:

    Hoi Willy,
    Leuk om je reis te volgen! Veel succes en plezier.

  • 24 Augustus 2017 - 21:18

    Frank Van Lier:

    Hoi Willy,

    Vandaag kijk ik pas voor de eerste keer naar je reisverslagen. Wat ontzettend mooi om te lezen! Indrukwekkend de reacties van mensen onderweg, al hetgeen wat je ziet, hoort en meemaakt. Ik heb de indruk gekregen dat je het goed naar je zin hebt en dat je tocht goed verloopt. Ik hoop dat de volgende dagen je verder veel mooie ervaringen, belevenissen mogen opleveren. Succes en veel wandelplezier toegewenst, mede namens Monique.
    We blijven je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 72819

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: