mijn camino - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Willy Herpen - WaarBenJij.nu mijn camino - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Willy Herpen - WaarBenJij.nu

mijn camino

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

04 Augustus 2017 | Nederland, Heesch

Op woensdag 16 augustus ga ik beginnen aan "mijn"camino. Een wandeltocht naar Santiago de Compostela. Ik vertrek vanuit mijn woonplaats Heesch, de eerste 4 dagen loop ik een eigen route via Helmond, Thorn, Maastricht, Visé en Luik daarna loop ik de camino via pelgrimswegen. Deze pelgrimswegen gaan o.a. via Namen, Rocroi, Reims, Vézelay, Bourges, Limoges, Bergerac en St. Jean Pied de Port. Daarna komen de Spaanse pelgrimswegen waar ik de camino Francés ga volgen die gaat via: Roncesvalles, Pamplona, Burgos, Léon, Villafrance en Sarria om uit eindelijk in Santiago de Compostela uit te komen. Daarna wil ik nog door lopen naar Finisterre ( einde van de wereld ) en Muxia ,als ik dit alles heb volbracht is er zo'n kleine 2600 km gelopen. Ik wil deze wandeltocht in 90 dagen volbrengen. Ik vind het geweldig dat ik "mijn" camino nu mag en kan gaan lopen, heel bijzonder. Dat ik de mogelijkheid krijg van Ans, Thijs en Dirk om dit te gaan doen. Degene die naar Santiago loopt of fiets doet dat op zijn eigen manier of heeft een bepaald doel voor ogen, ik loop deze weg voor mijn plezier, hoop ik, vrijheid en voor de uitdaging.

Ben heel benieuwd wat de camino mij zal gaan geven en wat het zal brengen, ik ben er klaar voor. Ik zal proberen om regelmatig een kort reisverslag op deze site te plaatsen, wordt vervolgt.


  • 06 Augustus 2017 - 19:25

    Bianca:

    Hey Willy
    Leuk om je een beetje te kunnen volgen, wens je alvast heel veel succes met lopen en geniet van jou camino, bianca

  • 07 Augustus 2017 - 06:58

    Lex Frunt:

    Succes maat ! En leuk dat er weer een reisverslag gemaakt wordt sinds de laatste van 1978 .... :-)

  • 07 Augustus 2017 - 08:30

    Ron & Caroline:

    Wij wensen je heel veel succes, plezier, goed weer, gezellige ontmoetingen maar vooral ook een veilige reis zonder blessures en gaan het zeker volgen op dit reisverslag. (Ik begrijp dat er eerdere verslagen, nog niet digitaal (1978), van gemaakte reisjes ook voorhanden zijn?) Goede reis!! Ron en Caroline

  • 15 Augustus 2017 - 08:36

    Nancy Van Zandvoort:

    Willy het is nu echt bijna zover .
    Heel veel mooie herinneringen ga jij verzamelen ga vooral genieten van de komende tijd wij zijn heel benieuwd naar jouw reisverslagen.
    Geniet vandaag nog met je gezin van en met elkaar en wij wensen jou een hele mooie tocht met hopelijk weinig tegenslagen maar jouw kennende komt dat helemaal goed!
    Goede reis Xx Nancy

  • 16 Augustus 2017 - 05:54

    Marinda:

    Willy, we volgen je 'op de voet'. Een onwijs fijne reis gewenst, met veel mooie momenten, ontmoetingen en ervaringen. Tot later! Groeten, Marinda

  • 16 Augustus 2017 - 10:38

    Maria:

    Willy heel veel succes met je grote wandeling, dat je je camino zonder ongemakken kan volbrengen en met goed weer onderweg.
    Groetjes van Willy en mij

  • 16 Augustus 2017 - 19:16

    Elly:

    Dag Willem, dag broertje.
    daar ga je dan, op weg naar een groot avontuur.
    Vanochtend nog 'ff een bakkie koffie", foto's maken en dan is het zover.
    Een knuffel van die, een hand van een ander, wat dikke zoenen.....
    En op weg geholpen door jouw vrienden van het dweilorkest. Met wat weemoedige klanken maar een zeer toepasselijk : YOU NEVER WALK ALONE.

    En zoals het een echte "van Herpen" betaamt, zul je heus niet alleen lopen en vaak het gesprek aangaan met mensen die je op je pad tegenkomt.
    En dat is mooi. Een gesprek met die ander, met oprechte interesse, dat is jou wel toevertrouwd.
    Lieve broer, het ga je bijzonder.
    Wij ( Guus en ik) gaan je volgen.
    XX Elly


  • 16 Augustus 2017 - 22:34

    Aranka/ Theo :

    Hey Willy,

    Wat een bijzonder moment vanochtend .. eindelijk was het zover... we hebben je uit gezwaaid en na een dikke knuffel je heel erg veel succes en vooral veel plezier gewenst met jou camino. We blijven je volgen en zijn benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes Theo/ Aranka

  • 18 Augustus 2017 - 23:24

    Ad Van Den Berg:

    He' Willy, op weg.
    Sorry dat ik je nu pas berichtje stuurt.
    Maar ik wens je een super gave reis.
    Ongetwijfeld ga je hier van genieten.
    De ontmoeting met andere pelgrims de verhalen de natuur.
    We gaan je met heel veel belangstelling volgen.
    Ik wens je een Buen Camino.
    Groetjes Ad en Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

lange afstand wandelaar

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 1623
Totaal aantal bezoekers 72827

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2017 - 15 November 2017

Mijn Camino

Landen bezocht: